Nejčastější dotazy

Otázky a odpovědi

Registrace

Jaké jsou podmínky registrace?

Pro úspěšnou registraci budete potřebovat:
  • Platný řidičský a občanský průkaz
  • Eventuálně doklad o přechodném či trvalém pobytu v ČR
  • Uhradit registrační poplatek 1 000,- Kč, nebo dle aktuálních platných podmínek registrace
    • při registraci Vám bude přiděleno 150 volných minut, které můžete čerpat po dobu dvou měsíců v minutovém tarifu

Jak si zvolit správný typ ceníku pravě pro vás?

Během registrace si vyberte, jaký typ ceníku bude pro vás ten nejvýhodnější. Budete jezdit málo nebo pravidelně? Na všechny příležitosti myslíme.
Můžete vybírat z ceníku BASIC, COMFORT, ACTIVE.

Jak registrace probíhá?

První krok registrace je online předregistrace, kde vyplníte potřebné údaje a nahrajete doklady. Následně uhradíte registrační poplatek 1000,- Kč (nebo dle aktuálních platných podmínek registrace). Při registraci Vám bude za tuto částku přiděleno 150 volných minut, které můžete čerpat po dobu dvou měsíců v minutovém tarifu.

Druhým krokem je schválení Vaší registrace. V případě, že si při online předregistraci zvolíte zaslání čipové karty poštou, schválíme Vaší registraci a během několika dní Vám kartu zašleme. Pokud zvolíte vyzvednutí čipové karty na CAR4WAY pointu, schválíme Vaší registraci a budeme Vás informovat o tom, že je možné si kartu na CAR4WAY pointu vyzvednout.

O průběhu registrace Vás budeme vždy průběžně informovat emailem.

Pokud máte s registrací jakýkoliv problém, kontaktujte nás na mailu registrace@car4way.cz

Kdo může sdílená auta využívat?

U CAR4WAY je možné se registrovat, pokud jste starší 18 let a máte platný řidičský průkaz sk. B.

Jak můžu vůz rezervovat?

Pokud patříte mezi naše klienty a máte naší čipovou kartičku, už Vám nic nebrání v tom začít využívat carsharing.

  1. Přihlásíte se do svého účtu na našich webových stránkách www.car4way.cz nebo v mobilní aplikaci CAR4WAY. Přihlašovací údaje Vám zašleme emailem po úspěšné registraci.
  2. Z mapy si vyberete vůz, kterým chcete jet
  3. Zvolíte si čas začátku rezervace – POZOR vůz je možné rezervovat pouze hodinu předem
  4. Rezervaci uložíte
  5. Během chvilky obdržíte SMS, kde najdete potvrzení o rezervaci, PIN k tankovací kartě a přesnou polohu vozu

Pokud plánujete delší zápůjčku, je výhodné zvolit jeden z našich balíčků. Aplikace Vám může napovědět, který balíček je vhodný, pro nejvýhodnější rezervaci. Stačí stisknout tlačítko NEJVÝHODNĚJŠÍ

Jak najdu rezervovaný vůz?

Po uložení rezervace vozu Vám v SMS přijde přesná poloha vozu. Pokud si rezervujete vůz prostřednictvím aplikace, můžete využít okamžitou navigaci k vozu prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu.

Jak odemknu rezervovaný vůz?

Vůz si odemykáte pomocí čipové karty, kterou obdržíte po úspěšné registraci. Kartu přiložíte na čtečku za předním sklem a vůz se Vám odemkne. Klíče od auta naleznete v přihrádce spolujezdce. Pokud budete chtít vůz zamknout během rezervace, použijte standardně klíček. Pokud chcete rezervaci ukončit, vložte klíče zpět do přihrádky a vůz zamkněte přiložením čipové karty na čtečku za čelním sklem.

Co se stane, když rezervovaný vůz nevyzvednu?

Pokud se Vám změnily plány, nevadí. Rezervaci je ale nutné zrušit. Jde to jednoduše v naší aplikaci, nebo v klientské zóně na webu www.car4way.cz. Pokud rezervaci nezrušíte, vystavujete se pokutě ve výši 300,- Kč.

Jak dlouho předem je možné si vůz rezervovat?

Vůz je možné si rezervovat maximálně 1 hodinu před jeho vyzvednutím.

Jaká je maximální délka zápůjčky vozu?

Nejdelší možná zápůjčka vozu je 7x24 hodin, pokud byste potřebovali vůz na delší dobu, tak nám prosím napište na info@car4way.cz. Dlouhodobé zápůjčky řešíme individuálně.

Co musím udělat, než s vozem vyrazím na cestu?

Před každou jízdou pozorně zkontrolujte stav vozu Zkontrolujte, zda není vůz poškozený. Pokud zjistíte poškození, které vůz neomezuje v provozu, závadu nám prosím nahlaste buď na callcentru 601 311 011, nebo jednoduše v mobilní aplikaci, a vůz můžete klidně použít ke své jízdě. Vyhnete se tak případnému vymáhání škody. Pokud je poškození rozsáhlé a vůz není možné použít, nahlaste to prosím stejným způsobem a rezervujte si jiný vůz. Předchozí rezervace bude na Vaši žádost stornována. Ve voze prosím vždy zkontrolujte, že vše je tam kde má být - dálniční známka, Shell karta, klíčky od vozu, povinná výbava. Pokud bude něco v nepořádku, tak ještě před jízdou nahlaste vše na callcentrum nebo jednoduše v mobilní aplikaci.

Můžu jet vozem i mimo lokalitu?

Ano, autem můžete jet kamkoliv, třeba až do Aše 😊. Jen nezapomeňte, že ukončení rezervace musíte provést pouze v naší lokalitě, podle toho, kde jste si vůz vyzvedli – buď Praha nebo Brno. Naše lokalita je označena v mapě v mobilní aplikaci a na webu car4way.cz zelenou barvou. Pokud budete potřebovat zamknout vůz mimo lokalitu, použijte k tomu klíček od vozu. Čipovou kartou byste celou rezervaci ukončili a vůz byste si nemohli znovu rezervovat.

Musím auto vrátit přesně tam, kde bylo vyzvednuto?

S námi nemusíte vůz vracet na stejné místo, kde jste si ho půjčili. Jezdíme v režimu volného carsharingu. Můžete se v klidu dopravit z bodu A do bodu B a tam rezervaci ukončit. Díky volnému carsharingu vracíte auto kamkoliv v rámci dané lokality, kde Vám to vyhovuje a povolují to dopravní předpisy. Naše lokality jsou označeny zelenou barvou na mapě na našich webových stránkách a v mobilní aplikaci.

Jak správně parkovat s carsharingovým autem?

Praha
S carsharingovým autem CAR4WAY v Praze parkujete po ukončení rezervace zdarma na modré a fialové zóně. Proto najít parkovací místo pro carsharingové auto je mnohem jednodušší a rychlejší než pro auto ve vašem vlastnictví.

Brno
V Brně je několik parkovacích zón. Červená (historické centrum města), zelená a modrá zóna. S carsharingovým autem parkujete zdarma na na všech zónách, tedy na červené, zelené a modré i v průběhu rezervace.

Dobré rady pro parkování:
  • Parkujte tak, abyste neporušovali dopravní předpisy.
  • Nelze ukončit rezervaci auta na placených parkovištích. Pokud tak učiníte, bude Vám pak přefakturovaná vyčíslená částka za parkování.
  • Věnujte zvýšenou pozornost i dopravnímu značení informujícím o dočasném zákazu parkování v konkrétních ulicích. Pokud auto zaparkujete tam, kde už bylo umístěno přechodné informační značení o zákazu parkování, budou Vám náklady za pokutu či odtah auta přefakturovány.

Můžu jet s autem do zahraničí?

Ano, můžete, ale je k tomu potřeba udělat pár nezbytných kroků. O plánované zahraniční cestě nás informujte minimálně 3 pracovní dny předem na info@car4way.cz. Vystavíme Vám povolení k výjezdu vozidla do zahraničí a budete vyzvání k bezhotovostní úhradě zálohové faktury na 5 000 Kč. Po ukončení rezervace vozu se Vám zbytek peněz vrátí, nebo Vám bude případně vystavena další faktura na doplatek za rezervaci. Získané povolení k výjezdu do zahraničí musí být v autě při Vaší zahraniční cestě. Toto povolení slouží jako Vaše ochrana při možné policejní kontrole.

Můžu jet se sdíleným vozem na dálnici?

Ano, všechny sdílené vozy jsou vybaveny platnou dálniční známkou. Před jízdou je ale nutné zkontrolovat, zda je opravdu na svém místě. Pokud byste zjistili, že dálniční známku někdo odcizil, informujte nás ihned na call centrum 601 311 011.

Můžu ve sdílených autech cestovat s domácími mazlíčky?

S námi Vaši chlupatí parťáci mohou jezdit. Ale pozor! Má to svá pravidla. Domácí mazlíček musí být v přepravním boxu, který zajistí jeho bezpečnost a čistotu vozu. Pokud by po Vás bylo auto znečištěné (chlupaté, zablácené,..), tak Vám budou náklady na čištění vyfakturovány.

Můžu ve sdílených vozech kouřit?

NE

Může na můj klientský účet jet někdo jiný?

Nemůže! Klientský účet a čipová karta jsou nepřenosné a může je využít pouze osoba, která je pod tímto účtem registrována. Uživatel nese plnou zodpovědnost za rezervace a jízdy realizované na jeho účet.

Můžu ve sdíleném voze převážet nadměrný náklad?

Vždy je nutné respektovat technické parametry vozu. Pokud náklad tyto parametry splňuje a vůz nebude převozen poškozen, je možné sdílený vůz pro tyto účely použít.

Jak můžu za užívání vozu zaplatit?

Při registraci zadáte platební kartu ze které se budou automaticky strhávat platby za Vaše jízdy. Kartu můžete jednoduše spravovat ve své Klientské zóně, kde je možné ji měnit a nastavovat.

Platba automatickým strháváním z karty je velmi pohodlná. Jednou týdně Vám pošleme na e-mail přehled o jednotlivých rezervacích a platbách. Pokud se stržení platby nepovede, budeme Vás o tom informovat a bude nutné danou rezervaci uhradit jiným způsobem.

Automatické strhávání plateb se týká výhradně plateb za užívání vozu a platby za Zvýhodněný tarif. Automatické strhávání plateb se nevztahuje na přefakturované náklady za pokuty, odtahy vozu, spoluúčast na pojistných událostech a jiné nenadálé výdaje.

Nastavení automatických plateb je jednoduché, stačí se přihlásit do klientské zóny na webu www.car4way.cz a postupovat dle následujícího návodu:

  • Přihlaste se do klientské zóny na www.car4way.cz
  • Klikněte na záložku VYÚČTOVÁNÍ
  • V sekci informace o platebních kartách vyberte PŘIDAT KARTU
  • Vyplňte potřebné údaje a potvrďte
  • Pokud vše proběhlo správně objeví se potvrzení.
  • Od této chvíle se vám platby za užívání vozu a platby za Zvýhodněný tarif budou automaticky strhávat z platební karty.

Veškeré detailní informace o kartě jsou uloženy v platebním centru banky. CAR4WAY a.s. nedisponuje žádným z těchto údajů. Platební brána je zabezpečena na nejvyšší úrovni.

V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat na fakturace@car4way.cz.

Jak správně parkovat auto s denním tarifem, balíčkem Týdnem nebo Víkendem?

V průběhu zápůjčky platí Všeobecné obchodní podmínky. To znamená, že nemůžete parkovat v podzemních garážích, kde není GMS signál. Dále v průběhu zápůjčky neparkujete zdarma na modré a fialové zóně. Pokud tam chcete zaparkovat, je nutné si parkovné uhradit.

Kam patří klíčky?

Před ukončením zápůjčky je potřeba vrátit klíče od auta na své místo. Všechny klíče patří do přihrádky spolujezdce (Citigo, Fabia, Rapid, Scala, Karoq, Octavia, Caddy).

Co mám dělat, když je potřeba vůz dotankovat?

Pokud potřebujete dotankovat palivo, nechte svou peněženku v kapse. V přihrádce spolujezdce najdete Shell kartu, kterou uhradíte částku za natankované palivo. PIN ke kartě je součástí potvrzovací SMS, která Vám přijde při rezervaci vozu. Shell kartou, lze platit na těchto čerpacích stanicích: Shell, Benzina, OMV, EuroOil.

POZOR netankujte prémiové palivo – rozdíl mezi cenou klasického a prémiového paliva Vám bude přefakturován.

Když budete rezervaci ukončovat, neměla by mít nádrž méně než 25 % paliva. Pokud je v nádrži méně jak 25 % paliva a vy natankujete do 100 %, tak jako BONUS od nás získáte deset minut zdarma v rámci Vaší probíhající rezervace.

Kde je možné vůz vrátit?

Díky volnému carsharingu nemusíte vracet vůz přesně tam, kde jste si ho půjčili. Jediným omezením je vrátit vůz v daném městě a lokalitě, tedy oblasti vyznačené na naší mapě v aplikaci nebo na webu www.car4way.cz. Pokud omylem ukončíte rezervaci mimo lokalitu, je nutné kontaktovat naše call centrum. To Vám vůz znovu rezervuje a vy ho budete moct přeparkovat do naší lokality. Pokud byste tak neučinili, vystavujete se pokutě 1300,- Kč.

Jak můžu rezervaci ukončit?

Když nastane čas, že už sdílené auto nepotřebujete, tak:

  • zaparkujte auto v souladu s dopravními předpisy
  • zkontrolujte, že jste si z auta vzali všechny své věci
  • ujistěte se, že klíče od auta jsou v přihrádce u spolujezdce
  • zkontrolujte, že jsou všechna okénka zavřená
  • ukončete rezervaci přiložením Vaší čipové karty na čtečku za předním oknem

V jakém stavu musí auto být při ukončení rezervace?

Existuje několik bodů, které je v rámci duchu sdílení dobré dodržovat. Myslete na to, že po Vás si vůz zase někdo rezervuje, a určitě mu udělá radost, když bude vůz připraven. I vy jste přece rádi, když můžete auto hned použít a nemusíte řešit resty předchozího uživatele. Je tedy důležité:

  • auto dotankovat alespoň na 25%
  • udržovat interiér vozu v čistotě a vždy po sobě uklidit
  • nepřivlastňovat si věci, které jsou součástí výbavy sdílených vozů

Pokud sami narazíte na vůz, kde předchozí uživatel některou ze zásad nedodržel, dejte nám to vědět prostřednictvím hlášení stavu vozidla v mobilní aplikaci nebo na webu v klientské zóně.

Co mám dělat, když jsem si něco zapomněl v autě?

Zavolejte na naše call centrum a tam Vám pomohou. Vytvoří Vám na vůz novou rezervaci, abyste si zapomenuté věci mohli z auta vyndat. Tato rezervace se pak stornuje, abyste za ní nemuseli platit.

Pokud si ztrátu uvědomíte až za delší dobu, tak kontaktujte naše call centrum. Připravte si prosím číslo Vaší rezervace a my se pokusíme udělat maximum pro nalezení ztraceného předmětu.

…se stanu účastníkem dopravní nehody?

Tuto skutečnost neprodleně nahlaste na naše call centrum, kde Vám řeknou, jak dále postupovat – podle závažnosti nehody. V každém případě musí být k nehodě přivolána Policie ČR.

…mě zastaví Policie ČR při běžné kontrole?

Pokud Vás Policie ČR vyzve k běžné silniční kontrole, tak se nic neděje. Všechny potřebné doklady naleznete v přihrádce u spolujezdce.

…mám defekt pneumatik nebo jiný technický problém s vozem?

V tomto případě, volejte naše call centrum. Zde Vám poradí, jak dále postupovat.

…mi nejde vůz odemknout / zamknout kartou?

Kontaktujte prosím naše callcentrum, danou situaci s Vámi rychle vyřeší.

…mám vůz v užívání a někdo cizí ho poškodí?

Pokud máte vůz v užívání a zjistíte, že ho někdo poškodil, kontaktujte ihned naše call centrum a zároveň Polici ČR. Tuto skutečnost je nutné nahlásit jako vandalismus na vozidle, jinak ponesete plnou zodpovědnost za dané škody.

…najdu ve voze předmět, který zde zapomněl předchozí uživatel?

Kontaktujte prosím na call centrum. Uděláme maximum, aby se předmět vrátil původnímu majiteli.

…potřebuji změnit své kontaktní údaje?

Danou změnu nahlaste na email info@car4way.cz.

Jaká auta lze v CAR4WAY sdílet?

Naše flotila je boží. Vybere si z ní úplně každý, ve flotile CAR4WAY najdete malé i manažerské vozy, rodinné SUV či užitková auta. Technické a jiné specifikace najdete zde

Jak jsou sdílená auta v CAR4WAY pojištěná?

Všechna auta jsou bez výjimky pojištěná havarijním pojištěním se spoluúčastí 5% nebo 10 %. Pojistné podmínky k nahlédnutí zde.

Jsou ve sdílených autech dětské podsedáky nebo autosedačky?

Podsedáky ani autosedačky nejsou součástí výbavy vozidel. Pokud toto příslušenství pro svou jízdu potřebujete, můžete si autosedačku sami umístit do vybraného auta.

Jak využít službu balíček Letiště?

Pokud se potřebujete dostat na letiště nebo z letiště pohodlně a rychle, tak nejlepší jet s CAR4WAY. Vyberte si jakékoliv auto z veřejného carsharingu v Praze a při jeho rezervaci nebo v průběhu zápůjčky zvolte balíček Letiště. Balíček Letiště slouží ke vjezdu na parkoviště do budovy Parking C – RENT A CAR nebo k výjezdu. Jedná se o jednorázový poplatek, který vám bude účtován podle vámi zvoleného ceníku k ceně celé zápůjčky.

V budově Parking C – RENT A CAR je nutno zápůjčku ukončit a zpět nelze jet stejným vozem.

Jak rezervovat auto?

Auto rezervujete standardně. Pokud s ním chcete jet na letiště Václava Havla, musí být z volného carsharingu v Praze. Na letiště nelze jet carsharingovým autem s domovskou zónou Brno. Dále nelze jet na letiště autem, které je v komunitním režimu.

Kde na letišti zaparkovat?

Auto zaparkujete v přízemí v budovy Parking C - RENT A CAR. Budova se nachází hned naproti Terminálu 1. Tam ukončíte rezervaci auta pomocí čipové karty a dál se už o nic nestaráte. zde

Jak vyjet z letiště?

Auto si rezervujte. Rezervaci můžete udělat maximálně 60 minut dopředu. Rezervované auto naleznete v budově Parking C - RENT A CAR, která se nachází naproti Terminálu 1. Při vstupu do budovy uvidíte na pravé straně výtah. Ten použijte a jeďte do 2. patra - VIP PARKING. Hned naproti výtahu uvidíte připravená auta CAR4WAY. Při výjezdu se držte směrových cedulí EXIT a použijte výjezdový lístek, který je připravený v každém autě.

Jak použít výjezdový lístek?

V každém autě naleznete na palubové desce připravený papírový výjezdový lístek. Který použijete 2x. Nejdříve u parkovací závory v patře, kam lístek vložíte a zase si ho vezmete zpátky. Podruhé parkovací lístek použijete v přízemí, kde ho už vhodíte do automatu, který Vám otevře závoru.

Je možné se na letišti registrovat do carsharingu?

Ano, na letišti se můžete na místě registrovat online. A ihned si i vyzvednout čipovou kartu, která slouží k otvírání aut. Čipová karta se vydává od 7 dní v týdnu od 8:00 – 22:00.

Na naší pobočce se také dozvíte všechny informace o carsharingu a jak ho používat. Pobočku naleznete v přízemí budovy Parking C - RENT A CAR, která je naproti Terminálu 1.

Lze odjet stejným autem, kterým jsem přijel/a?

Ne. V budově Parking C – RENT A CAR je nutno zápůjčku ukončit a zpět nelze jet stejným vozem. Auto k odjezdu si znovu musíte rezervovat a to maximálně 60 minut dopředu.

Slevová auta a poplatek za letiště (balíček Letiště)

Na Balíček letiště se nevztahují žádné přidružené slevy. Balíček Letiště je vždy účtován k celé zápůjčce auta. Pokud pro svou cestu na letiště zvolíte auto, které má nad sebou slevu, tak tato sleva nebude uplatněna na poplatek za vjezd/výjezd z letiště – tedy za balíček Letiště.

Jakým autem lze jet na letiště?

Auto musí být z volného carsharingu Praha. Na letiště nelze jet carsharingovým autem s domovskou zónou Brno. Dále nelze jet na letiště autem, které je v komunitním režimu.

Co je operativní leasing od CAR4WAY?

Je to dlouhodobá forma pronájmu auta. Vozidlo je ve vlastnictví CAR4WAY. Můžete si vybrat z několika variant operativního leasingu.

Koukneme se do hloubky

Ještě než začnete vybírat vůz a služby, které vám budou nejlépe vyhovovat, zhodnotíme spolu s Vámi aktuální stav vašeho vozového parku. Tím pádem budeme moci lépe navrhnout, jaké řešení je pro Vás to ideální

Vyberte si svůj vůz a služby

Vyberte si z našich balíčků, nebo si službu i vůz nakonfigurujte podle svých představ a potřeb. Náš obchodní tým Vám pomůže najít tu nejlepší variantu mobility pro vaši firmu.

Papírování nechte na nás

Dlouhý výběr auta a srovnávání cenových nabídek nechte na nás. Postaráme se o to, aby Váš vůz byl k dispozici co nejdříve. O administrativu se kompletně postaráme my

A teď už jen vyrazit

Vše je připraveno a teď už Vám nic nebrání vyrazit. V případě nehody, nebo poruchy Vás na holičkách nenecháme. K dispozici Vám je služba CAR4WAY asistence, a to 24/7.

Až nastane ten pravý čas, zase se ozveme

Až se začne blížit konec vašeho operativního leasingu, dáme vám včas vědět. Opět vše společně zhodnotíme a navrhneme ideální řešení.

Zajištěná mobilita

Operativní leasing zajistí mobilitu dle vašich potřeb

Neplaťte víc, než musíte

S operativním leasingem platíte pouze opotřebení vozidla a zvolené služby. Nemusíte splácet celkovou cenu vozu

Uplatněte daňové výhody

Splátka operativního leasingu je nákladovou, 100% daňově uznatelnou položkou.

Mějte cash-flow v rovnováze

Po celou dobu pronájmu budete hradit pouze fixní, rovnoměrné měsíční splátky. Žádné jednorázové a nečekané výdaje.

Starosti s koupí a prodejem vozů nechte na nás

Zajistíme vám pravidelnou obměnu vozového parku. Odpadnou vám starosti s výběrem nového a prodejem ojetého vozu.

Administrativu za vás vyřídíme

S papírováním ohledně vozového parku vám rádi pomůžeme.

  • měsíčně dostanete pouze jednu fakturu za celý vozový park
  • silniční daně a povinné poplatky jsou již zahrnuty ve splátce
  • likvidaci případných pojistných událostí za vás vyřídíme

Co všechno obsahuje CAR4WAY ASISTENCE?

Máme pro Vás službu silniční asistence 365 dní v roce 24 hodin denně. Nárok na bezplatné čerpání této služby máte, když je ve Smlouvě o operativním leasingu uvedena služba CAR4WAY ASISTENCE. Součástí této služby je mimo jiné náhradní vozidlo zdarma, repatriace poškozeného vozidla a posádky, ubytování posádky atd.

Tuto linku obsluhují vyškolení operátoři a poskytnou Vám pomoc v ČR i v zahraničí.

Jaké je telefonní číslo CAR4WAY ASISTENCE?

+420 261 104 573 – nonstop 24 hodinový klientský servis v ČR i v zahraničí

Jak postupovat v případě potřeby CAR4WAY ASISTENCE?

Zavolejte na telefonní číslo +420 261 104 573. Operátorovi nahlaste:

  • Telefonní číslo, na kterém budete k zastižení
  • SPZ auta
  • Značku a typ auta
  • Místo, kde se auto nachází
  • Charakter poruchy nebo nehody a počet osob posádky

Jaké typy CAR4WAY ASISTENCE jsou?

  1. CAR4WAY ASISTENCE Basic
  2. CAR4WAY ASISTENCE VIP

Na jakou skladbu služeb máte nárok se dozvíte ve Smlouvě o operativním leasingu a v Rodném listě auta, který je vložen v Driver setu.

Můžu si pronajmout více aut?

Ano, můžete.

Je možné vzít si operák i když nejsem právnická osoba?

Ano.

Jak jsou auta na operativní leasing pojištěná?

Auta mají povinné ručení i havarijní pojištění. Vzniklá škoda se bude platit podle podmínek uvedených ve Smlouvě. Výše spoluúčasti je dojednána individuálně se zákazníkem. Pojistné podmínky k nahlédnutí zde.

Je možné mít auto polepené vlastní reklamou?

Ano, je to možné. Ale při vracení auta, musí být auto čisté a bez známek předchozího polepu.

Jaké doklady jsou potřeba pro uzavření smlouvy na operativní leasing?

Podnikatel:

Pokud jste podnikatel, tak od Vás budeme potřebovat doložit:

  • kopii dvou dokladů totožnosti
  • doklad o živnostenském oprávnění
  • kopii osvědčení o registraci k daním
  • kopii odevzdaného daňového přiznání k dani z příjmů FO k 31.12. běžného a minulého zdaňovacího období

Nepodnikatel:

Stačí si připravit pouze doklad totožnosti. Potvrzení od zaměstnavatele o trvalém příjmu ze zaměstnání, tyto doklady lze nahradit 4 po sobě jdoucími výpisy z Vašeho účtu.

Za jak dlouho budu mít auto?

Pokud máme Vámi vybrané auto skladem, tak ho můžete mít do 7 dnů od podepsání smlouvy. Pokud auto objednáváme do výroby, tak záleží na značce a modelu auta.

Je možné si auto dopředu prohlédnout?

Pokud je auto na skladě, tak se na něj samozřejmě můžete podívat na jedné z 12 poboček Louda auto nebo můžete navštívit moderní autosalon operativního leasingu CAR4WAY v Praze.

Mám jako zákazník v držení velký technický průkaz?

Ne, nemáte. Ten zůstává uložený v CAR4WAY.

Mohu jet s autem do zahraničí?

Ano, součástí každého Driver setu je i povolení k výjezdu do zahraničí.

Potřebuji si auto nechat opravit v zahraničí

Pokud je nutné opravit auto, např. z důvodu minimalizace následných škod, kontaktujte nejprve CAR4WAY ASISTENCI. Po dohodě zavezte auto do nejbližšího autorizovaného servisu. Pokud budete nuceni vynaložit vlastní finanční prostředky, dbejte prosím na to, aby Vám byly předány originály zakázkového listu a daňového dokladu. Na daňovém dokladu musí být v kolonce odběratel uvedena společnost CAR4WAY, včetně platného IČ a DIČ.

Odcizení auta v zahraničí

Bez odkladů kontaktujte místní Policii a sepište s nimi protokol. Následně informujte CAR4WAY ASISTENCI. Nárok na repatriaci do ČR máte sjednanou v rámci pojištění KASKO.

Pojistná událost v zahraničí

Havarijní pojištění a pojištění odpovědnosti za škody způsobené dopravním prostředkem platí po celé Evropě, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak. Před cestou si raději zkontrolujte územní platnost na Zelené kartě. Pokud dojde k pojistné události, zavolejte vždy místní Policii a nechte sepsat protokol. Pokud protokolu v místním jazyce nerozumíte, připojte ke svému podpisu tento text: „Nerozumím uvedenému textu.“. Nezapomeňte si pořídit kopii protokolu.

Co mám dělat, když v průběhu smlouvy zjistím, že najedu více km, než mám ve smlouvě?

Kontaktujete nás a po dohodě s kompetentní osobou můžeme smlouvu upravit.

Jak mám postupovat, když jsem účastníkem nehody s autem na operativní leasing?

Raději vždy volejte Policii ČR. Vždy je nutné sepsat „Záznam o dopravní nehodě“, tento formulář najdete v Driver setu vozu.

Kdo hlásí pojistnou událost na pojišťovnu?

Škodu na pojišťovnu hlásí CAR4WAY. Na Vás je naskenovat Protokol o šetření Policie a Záznam o dopravní nehodě. Tyto dokumenty nám prosím zašlete na pojistneudalosti@car4way.cz. Dále s těmito dokumenty zašlete kopii řidičského průkazu osoby, která v době vzniku pojistné události auto řídila. V emailu nezapomeňte připsat přibližný rozsah poškození a smluvní servis, kam jste vozidlo odvezli nebo kam bylo odtaženo.

Co mám dělat v případě krádeže auta?

Bez prodlení tuto skutečnost nahlaste na Policii a nechte to protokolárně vyšetřit. Zajistěte si kopii protokolu nebo jednací číslo a oddělení Policie, které událost řeší. V poslední řadě nás kontaktujte a zašlete protokol nebo údaje o šetření.

Jak mám postupovat v případě ztráty tankovací karty?

Tuto skutečnost nám neprodleně nahlaste. Nezapomeňte nám nahlásit SPZ auta a číslo smlouvy.

Kam mám jezdit s autem na servis nebo do pneuservisu?

Seznam smluvních servisů a pneuservisů naleznete v Driver setu, který obdržíte při předání auta. Termín prohlídky nebo opravy si domlouváte sami přímo s Vámi vybraným servisem. Smluvní servis vždy informujte, že je auto v majetku CAR4WAY. Pokud máte sjednanou službu SERVIS, tak jsou náklady fakturovány na CAR4WAY. Náklady mimo sjednaný rozsah služby jdou za Vámi.

Co mám dělat v případě, že auto má závadu?

Záleží na druhu závady, v případě, že v autě na přístrojové desce svítí ikonka závady červeně okamžitě odstavte vozidlo a zavolejte asistenční službu.

Mohu si na autě udělat dodatečné montáže příslušenství?

Je to možné, pouze v případě, že máte k tomu písemné oprávnění od CAR4WAY. Jinak nelze provádět jakékoliv zásahy na autě, montáže příslušenství a neoriginálních předmětu.

V jakých intervalech mám auto dávat na servisní prohlídku?

Nájemce je povinen sledovat hlášení servisního intervalu, je-li jím auto vybaveno. Jinak je povinen dodržovat interval stanovení výrobcem auta.

Mám nárok na náhradní auto v době běžné servisní prohlídky?

Zdarma pouze v případě, že tuto službu máte uvedenou v kalkulaci operativního leasingu.

Pokud smluvní servis náhradním autem disponuje, připraví Vám ho v domluveném termínu. Tato služba může být zpoplatněná.

Mám nárok na náhradní auto v době, kdy mám auto nepojízdné?

Zdarma pouze v případě, že tuto službu máte uvedenou v kalkulaci operativního leasingu. V trámci asistenční služby máte nárok na náhradní vozidlo dle zvoleného programu (5 nebo 10 dní).

Kdo domlouvá termín přezutí pneumatik?

Termín si domlouváte vy s vybraným smluvním partnerem, jejihž seznam najdete v Driver setu. Veškeré servisní práce včetně nákupu pneumatik musí být realizovány výhradně u smluvních partnerů.

Je možné si auto po skončení smlouvy odkoupit?

Pokud máte zájem, kontaktujte Vaší kontaktní osobu CAR4WAY.

Kam mám auto po skončení smlouvy vrátit?

Auto se vrací na místo, které bylo dohodnuto při převzetí auta. Nejčastěji to bývá sídlo firmy CAR4WAY, případně některá z poboček Louda auto. O blížícím se termínu konce Vaší leasingové smlouvy Vás budeme včas informovat.

Jak probíhá vrácení auta?

S blížícím se termínem skončení smlouvy si sjednejte termín a čas na vrácení auta s pověřenou osobou z CAR4WAY. Sjednejte si tuto schůzku s dostatečným předstihem, abychom mohli zaručit, že se Vám pověřená osoba bude moct věnovat v daném termínu. Ve sjednaný čas přistavte vozidlo na sjednané místo. Pověřená osoba s Vámi sepíše protokol o vrácení vozidla, kam budou zaznamenány údaje o vozidle a jeho stav. Dle potřeby bude zhotovena i fotodokumentace.

Co si připravit při vrácení auta?

  • Driver set
  • Kompletní sadu klíčů, včetně náhradních
  • Řádně vyplněnou servisní knížku (pokud byla dodána s autem)
  • Tankovací karty
  • Zelená karta
  • Osvědčení o technickém průkazu (malý technický průkaz)
  • Povinná výbava
  • Funkční rezervní kolo včetně nářadí (pokud je součástí výbavy vozu)
  • Dodatečná výbava vozu, pokud byla součástí dodávky vozu (např. střešní nosiče)
  • Paměťové médium na navigaci
  • Sezónní pneu nebo doklad o jejich likvidaci

Jak je posuzován stav auta při jeho vracení?

Auta jsou vyhodnocována na základě Kodexu opotřebení, který je součástí Driver setu každého auta.

Co vše je potřeba k půjčení auta

Kdo si může půjčit auto?

Auto si mohou zapůjčit podnikající fyzické osoby a právnické osoby. Osoby fyzické nepodnikající si mohou vůz zapůjčit pouze jsou-li min. 6 měsíců aktivními uživateli služby carsharing.

Jaké doklady potřebuji k zapůjčení auta?

K zapůjčení auta potřebujete občanský průkaz a řidičský průkaz. U firemních zákazníků závaznou objednávku.

Jakou formou se skládá záloha za auto a jaká je její výše?

Záloha se neskládá. Před půjčením auta Vám vystavíme fakturu za pronájem vozu podle tarifu, který si zvolíte. Auto si můžete půjčit až po zaplacení této faktury.

Při vrácení auta se Vám případně dofakturují další náklady, např. pokud najedete více km atd.

Co vše je zahrnuto v ceně?

V každé ceně za auto je zahrnuto:

  • Pronájem auta
  • Volná hranice km dle vybraného tarifu
  • Povinné ručení POV limit 100mil/100mil
  • Havarijní pojištění KASKO 5% spoluúčast min. 5000 Kč
  • Pojištění čelního skla
  • Zimní pneumatiky
  • Přezutí pneu léto/zima
  • Servisní prohlídky
  • Dálniční známka ČR
  • Asistenční služba 24/7 ČR + Evropa
  • Zákonné poplatky a daně
  • Náhradní vozidlo v případě závady auta nebo havárie na 10 dní zdarma
  • Administrace pokut
  • Vyzvednuté a vrácení auta v Praze na pobočce CAR4WAY

Jaká je doba pronájmu auta?

Můžete si vybrat z několika tarifů.

Týden: 5 – 7 dní, 1 000 km
Dovolená I: 10 dní, 2 000 km
Dovolená II: 16 dní, 2 500 km
30+: více než 30 dní, 3 500 km

Některé typy aut si lze zapůjčit i na den nebo víkend. Nevybrali jste si? Kontaktujte nás na pujcovna@car4way.cz a my se Vám připravíme individuální nabídku.

Jak jsou auta pojištěná?

Každé auto je pojištěné havarijním pojištěním KASKO 5% se spoluúčastí min. 5 000 Kč. Spoluúčast se vztahuje ke každé pojistné události zvlášť. Součástí je i pojištění obvodových skel. Pojistné podmínky k nahlédnutí zde.

Pokud nejsem viníkem nehody, platím za poškození?

Samozřejmě ne, úhrada jde z povinného ručení viníka nehody. V tomto případě určitě volejte Policii ČR, protože to není Vaše vozidlo. Sepište Záznam o dopravní nehodě – nezapomeňte tam poznamenat, že nejste viníkem dopravní nehody a podepište to.

Protokol od Policie by měl být společně s kopií řidičského průkazu zaslán na pujcovna@car4way.cz.

Kde se auto vyzvedne a kde se vrací?

Auto si vyzvedáváte a vracíte v Praze na pobočce CAR4WAY na adrese Kolbenova 898/37, 198 00 Praha. Můžete si samozřejmě objednat doplňkovou službu a nechat si auto přistavit na Vámi určené místo v Praze. Tato služba je zpoplatněná.

Mají auta v autopůjčovně dálniční známky?

Ano, všechna auta v autopůjčovně jsou vybavena dálniční známkou.

Na jak dlouho si mohu auto půjčit?

Auto si můžete půjčit podle tarifů, které nabízíme. Pokud jste tam nenašli to, co potřebujete, neváhejte se na nás obrátit pujcovna@car4way.cz. Tyto žádosti řešíme individuálně.

V jakém stavu mám auto vrátit?

V tom nejlepším. Je potřeba vrátit auto čisté, uklizené a s plnou nádrží.

Lze auto vrátit na jiném místě než na pobočce CAR4WAY?

Ano, ale tato služba je zpoplatněná.

Mohu jet s autem do zahraničí?

Samozřejmě můžete. Je potřeba tuto skutečnost nahlásit minimálně 3 pracovní dny předem a písemně do emailu pujcovna@car4way.cz.

Může auto řídit někdo jiný než, kdo je napsaný v Nájemní smlouvě?

Ano, povolení k řízení vozidla se vztahuje i na osobu blízkou, nájemce a zaměstnance nájemce.