Otázky a odpovědi
Jaké jsou podmínky registrace?
Pro úspěšnou registraci budete potřebovat:Jak si zvolit správný typ ceníku právě pro vás?
Během registrace si vyberte, jaký typ ceníku bude pro vás ten nejvýhodnější. Budete jezdit málo nebo pravidelně? Na všechny příležitosti myslíme.
Můžete vybírat z ceníku BASIC, COMFORT, ACTIVE, BUSINESS.
Jak registrace probíhá?
První krok registrace je online předregistrace, kde vyplníte potřebné údaje, přihlásíte se do bankovní identity a nahrajete doklady. Následně bude provedena autorizace platební karty.
Pokud nechcete bankovní identitu použít nebo ji nemáte, můžete složit kauci 10 000 Kč.
O průběhu registrace Vás budeme vždy průběžně informovat emailem.
Pokud máte s registrací jakýkoliv problém, kontaktujte nás na mailu registrace@car4way.cz
Kdo může sdílená auta využívat?
U CAR4WAY je možné se registrovat, pokud jste starší 18 let a máte platný řidičský průkaz sk. B.
Jak můžu vůz rezervovat?
Pokud patříte mezi naše klienty, už Vám nic nebrání v tom začít využívat carsharing.
Pokud plánujete delší zápůjčku, je výhodné zvolit jeden z našich balíčků.
Jak najdu rezervovaný vůz?
Po uložení rezervace vozu Vám v SMS přijde přesná poloha vozu. Pokud si rezervujete vůz prostřednictvím aplikace, můžete využít okamžitou navigaci k vozu prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu.
Jak odemknu rezervovaný vůz?
Vůz otevřete stisknutím tlačítka „Zahájit a odemknout“ v mobilní aplikaci.
Klíče od auta naleznete v přihrádce spolujezdce. Pokud budete chtít vůz zamknout během rezervace, použijte standardně klíček.
Co se stane, když rezervovaný vůz nevyzvednu?
Vůz si musíte vyzvednout do 30 minut. Pokud se Vám změnily plány, nevadí. Rezervaci je ale nutné zrušit. Jde to jednoduše v naší aplikaci, nebo v klientské zóně na webu www.car4way.cz. Pokud rezervaci nezrušíte, vystavujete se pokutě ve výši 300,- Kč.
Jak dlouho předem je možné si vůz rezervovat?
Vůz je možné si rezervovat maximálně 1 hodinu před jeho vyzvednutím.
Jaká je maximální délka zápůjčky vozu?
Nejdelší možná zápůjčka vozu je 7x24 hodin, pokud byste potřebovali vůz na delší dobu, tak nám prosím napište na info@car4way.cz. Dlouhodobé zápůjčky řešíme individuálně.
Co musím udělat, než s vozem vyrazím na cestu?
Před každou jízdou pozorně zkontrolujte stav vozu Zkontrolujte, zda není vůz poškozený. Pokud zjistíte poškození, které vůz neomezuje v provozu, závadu nám prosím nahlaste buď na callcentru 601 311 011, nebo jednoduše v mobilní aplikaci, a vůz můžete klidně použít ke své jízdě. Vyhnete se tak případnému vymáhání škody. Pokud je poškození rozsáhlé a vůz není možné použít, nahlaste to prosím stejným způsobem a rezervujte si jiný vůz. Předchozí rezervace bude na Vaši žádost stornována. Ve voze prosím vždy zkontrolujte, že vše je tam kde má být - dálniční známka, Shell karta, klíčky od vozu, povinná výbava. Pokud bude něco v nepořádku, tak ještě před jízdou nahlaste vše na callcentrum nebo jednoduše v mobilní aplikaci.
Můžu jet vozem i mimo lokalitu?
Ano, autem můžete jet kamkoliv, třeba až do Aše 😊. Jen nezapomeňte, že ukončení rezervace musíte provést pouze v naší lokalitě. Naše lokalita je označena v mapě v mobilní aplikaci a na webu car4way.cz zelenou barvou. Pokud budete potřebovat zamknout vůz mimo lokalitu, použijte k tomu klíček od vozu. Ukončením v mobilní aplikaci, byste celou rezervaci ukončili a vůz byste si nemohli znovu rezervovat.
Musím auto vrátit přesně tam, kde bylo vyzvednuto?
S námi nemusíte vůz vracet na stejné místo, kde jste si ho půjčili. Jezdíme v režimu volného carsharingu. Můžete se v klidu dopravit z bodu A do bodu B a tam rezervaci ukončit. Díky volnému carsharingu vracíte auto kamkoliv v rámci dané lokality, kde Vám to vyhovuje a povolují to dopravní předpisy. Naše lokality jsou označeny zelenou barvou na mapě na našich webových stránkách a v mobilní aplikaci.
Jak správně parkovat s carsharingovým autem?
S carsharingovým autem CAR4WAY v Praze parkujete po ukončení rezervace zdarma na modré a fialové zóně. Proto najít parkovací místo pro carsharingové auto je mnohem jednodušší a rychlejší než pro auto ve vašem vlastnictví.Můžu jet s autem do zahraničí?
Ano, můžete, ale je k tomu potřeba udělat pár nezbytných kroků. O plánované zahraniční cestě nás informujte minimálně 3 pracovní dny předem na info@car4way.cz. Vystavíme Vám povolení k výjezdu vozidla do zahraničí. Získané povolení k výjezdu do zahraničí musí být v autě při Vaší zahraniční cestě. Toto povolení slouží jako Vaše ochrana při možné policejní kontrole.
Můžu jet se sdíleným vozem na dálnici?
Ano, všechny sdílené vozy jsou vybaveny platnou dálniční známkou.
Můžu ve sdílených autech cestovat s domácími mazlíčky?
S námi Vaši chlupatí parťáci mohou jezdit. Ale pozor! Má to svá pravidla. Domácí mazlíček musí být v přepravním boxu, který zajistí jeho bezpečnost a čistotu vozu. Pokud by po Vás bylo auto znečištěné (chlupaté, zablácené,..), tak Vám budou náklady na čištění vyfakturovány.
Můžu ve sdílených vozech kouřit?
NE
Může na můj klientský účet jet někdo jiný?
Nemůže! Klientský účet je nepřenosný a může jej využít pouze osoba, která je pod tímto účtem registrována. Uživatel nese plnou zodpovědnost za rezervace a jízdy realizované na jeho účet.
Můžu ve sdíleném voze převážet nadměrný náklad?
Vždy je nutné respektovat technické parametry vozu. Pokud náklad tyto parametry splňuje a vůz nebude převozen poškozen, je možné sdílený vůz pro tyto účely použít.
Jak můžu za užívání vozu zaplatit?
Při registraci zadáte platební kartu ze které se budou automaticky strhávat platby za Vaše jízdy. Kartu můžete jednoduše spravovat v mobilní aplikaci, kde je možné ji jednoduše měnit.
Pokud se stržení platby nepovede, budeme Vás o tom informovat a bude nutné danou rezervaci uhradit jiným způsobem.
Automatické strhávání plateb se týká výhradně plateb za užívání vozu a platby za Zvýhodněný tarif. Automatické strhávání plateb se nevztahuje na přefakturované náklady za pokuty, odtahy vozu, spoluúčast na pojistných událostech a jiné nenadálé výdaje.
Veškeré detailní informace o kartě jsou uloženy v platebním centru banky. CAR4WAY a.s. nedisponuje žádným z těchto údajů. Platební brána je zabezpečena na nejvyšší úrovni.
V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat na fakturace@car4way.cz.
Jak správně parkovat auto, pokud využívám minutový tarif nebo jeden z výhodných balíčků?
V průběhu zápůjčky platí Všeobecné obchodní podmínky. To znamená, že nemůžete parkovat v podzemních garážích, kde není GSM signál. Dále v průběhu zápůjčky neparkujete zdarma na modré a fialové zóně. Pokud tam chcete zaparkovat, je nutné si parkovné uhradit.
Kam patří klíčky?
Před ukončením zápůjčky je potřeba vrátit klíče od auta na své místo. Všechny klíče patří do přihrádky spolujezdce.
Co mám dělat, když je potřeba vůz dotankovat?
Pokud potřebujete dotankovat palivo, nechte svou peněženku v kapse. V přihrádce spolujezdce najdete Shell kartu, kterou uhradíte částku za natankované palivo. PIN ke kartě je součástí potvrzovací SMS, která Vám přijde při rezervaci vozu. Shell kartou, lze platit na těchto čerpacích stanicích: Shell, Benzina, OMV, EuroOil.
POZOR netankujte prémiové palivo – za natankování prémiového paliva bude účtována pokuta dle aktuálního ceníku.
Když budete rezervaci ukončovat, neměla by mít nádrž méně než 25 % paliva. Pokud je v nádrži méně jak 25 % paliva a vy natankujete do 100 %, máte nárok na jednorázovou odměnu ve formě 10 minut zdarma v podobě volných minut na další zápůjčku. Platnost minut je 14 dní, minuty lze uplatnit jen v minutovém tarifu. Za 1 zápůjčku lze získat pouze jeden bonus za tankování.
Kde je možné vůz vrátit?
Díky volnému carsharingu nemusíte vracet vůz přesně tam, kde jste si ho půjčili. Jediným omezením je vrátit vůz v daném městě a lokalitě, tedy oblasti vyznačené na naší mapě v aplikaci nebo na webu www.car4way.cz. Pokud omylem ukončíte rezervaci mimo lokalitu, je nutné kontaktovat naše call centrum. To Vám vůz znovu rezervuje a vy ho budete moct přeparkovat do naší lokality. Pokud byste tak neučinili, vystavujete se pokutě 1500,- Kč + 17 Kč/km za výjezd technika z pobočky Kolbenova Praha.
Jak můžu rezervaci ukončit?
Když nastane čas, že už sdílené auto nepotřebujete, tak:
V jakém stavu musí auto být při ukončení rezervace?
Existuje několik bodů, které je v rámci duchu sdílení dobré dodržovat. Myslete na to, že po Vás si vůz zase někdo rezervuje, a určitě mu udělá radost, když bude vůz připraven. I vy jste přece rádi, když můžete auto hned použít a nemusíte řešit resty předchozího uživatele. Je tedy důležité:
Pokud sami narazíte na vůz, kde předchozí uživatel některou ze zásad nedodržel, dejte nám to vědět prostřednictvím hlášení stavu vozidla v mobilní aplikaci nebo na webu v klientské zóně.
Co mám dělat, když jsem si něco zapomněl v autě?
Zavolejte na naše call centrum a tam Vám pomohou. Vytvoří Vám na vůz novou rezervaci, abyste si zapomenuté věci mohli z auta vyndat. Tato rezervace se pak stornuje, abyste za ní nemuseli platit.
Pokud si ztrátu uvědomíte až za delší dobu, tak kontaktujte naše call centrum. Připravte si prosím číslo Vaší rezervace a my se pokusíme udělat maximum pro nalezení ztraceného předmětu.
…se stanu účastníkem dopravní nehody?
Tuto skutečnost neprodleně nahlaste na naše call centrum, kde Vám řeknou, jak dále postupovat – podle závažnosti nehody. V každém případě musí být k nehodě přivolána Policie ČR.
…mě zastaví Policie ČR při běžné kontrole?
Pokud Vás Policie ČR vyzve k běžné silniční kontrole, tak se nic neděje. Všechny potřebné doklady naleznete v přihrádce u spolujezdce.
…mám defekt pneumatik nebo jiný technický problém s vozem?
V tomto případě, volejte naše call centrum. Zde Vám poradí, jak dále postupovat.
…mi nejde vůz odemknout / zamknout?
Kontaktujte prosím naše callcentrum, danou situaci s Vámi rychle vyřeší.
…mám vůz v užívání a někdo cizí ho poškodí?
Pokud máte vůz v užívání a zjistíte, že ho někdo poškodil, kontaktujte ihned naše call centrum a zároveň Policii ČR. Tuto skutečnost je nutné nahlásit jako vandalismus na vozidle, jinak ponesete plnou zodpovědnost za dané škody.
…najdu ve voze předmět, který zde zapomněl předchozí uživatel?
Kontaktujte prosím call centrum. Uděláme maximum, aby se předmět vrátil původnímu majiteli.
…potřebuji změnit své kontaktní údaje?
Danou změnu nahlaste na email info@car4way.cz.
Jaká auta lze v CAR4WAY sdílet?
Naše flotila je boží. Vybere si z ní úplně každý, ve flotile CAR4WAY najdete malé i manažerské vozy, rodinné SUV či užitková auta. Technické a jiné specifikace najdete zde
Jak jsou sdílená auta v CAR4WAY pojištěná?
Všechna auta jsou bez výjimky pojištěná havarijním pojištěním se spoluúčastí 10 %. Pojistné podmínky k nahlédnutí zde.
Jsou ve sdílených autech dětské podsedáky nebo autosedačky?
Podsedáky ani autosedačky nejsou součástí výbavy vozidel. Pokud toto příslušenství pro svou jízdu potřebujete, můžete si autosedačku sami umístit do vybraného auta.
Můžu jet vozem i mimo lokalitu?
Ano, autem můžete jet kamkoliv, třeba až do Aše 😊. Jen nezapomeňte, že ukončení rezervace musíte provést pouze v naší lokalitě. Naše lokalita je označena v mapě v mobilní aplikaci a na webu car4way.cz zelenou barvou. Pokud budete potřebovat zamknout vůz mimo lokalitu, použijte k tomu klíček od vozu. Ukončením v mobilní aplikaci, byste celou rezervaci ukončili a vůz byste si nemohli znovu rezervovat.
Můžu jet se sdíleným vozem na dálnici?
Ano, všechny sdílené vozy jsou vybaveny platnou dálniční známkou.
Musím auto vrátit přesně tam, kde bylo vyzvednuto?
S námi nemusíte vůz vracet na stejné místo, kde jste si ho půjčili. Jezdíme v režimu volného carsharingu. Můžete se v klidu dopravit z bodu A do bodu B a tam rezervaci ukončit. Díky volnému carsharingu vracíte auto kamkoliv v rámci dané lokality, kde Vám to vyhovuje a povolují to dopravní předpisy. Naše lokality jsou označeny zelenou barvou na mapě na našich webových stránkách a v mobilní aplikaci.
Můžu jet s autem do zahraničí?
Ano, můžete, ale je k tomu potřeba udělat pár nezbytných kroků. O plánované zahraniční cestě nás informujte minimálně 3 pracovní dny předem na info@car4way.cz. Vystavíme Vám povolení k výjezdu vozidla do zahraničí. Získané povolení k výjezdu do zahraničí musí být v autě při Vaší zahraniční cestě. Toto povolení slouží jako Vaše ochrana při možné policejní kontrole.
Můžu jet se sdíleným vozem na dálnici?
Ano, všechny sdílené vozy jsou vybaveny platnou dálniční známkou.
Musím auto vrátit přesně tam, kde bylo vyzvednuto?
S námi nemusíte vůz vracet na stejné místo, kde jste si ho půjčili. Jezdíme v režimu volného carsharingu. Můžete se v klidu dopravit z bodu A do bodu B a tam rezervaci ukončit. Díky volnému carsharingu vracíte auto kamkoliv v rámci dané lokality, kde Vám to vyhovuje a povolují to dopravní předpisy. Naše lokality jsou označeny zelenou barvou na mapě na našich webových stránkách a v mobilní aplikaci.
Kdo si může půjčit auto?
Jaké doklady potřebuji k zapůjčení auta?
K zapůjčení auta potřebujete občanský průkaz a řidičský průkaz. U firemních zákazníků závaznou objednávku.
Jakou formou se skládá záloha za auto a jaká je její výše?
Před půjčením auta Vám vystavíme fakturu za pronájem vozu podle tarifu, který si zvolíte. Auto si můžete půjčit až po zaplacení této faktury.
Při vrácení auta se Vám případně dofakturují další náklady, např. pokud najedete více km atd.
Mohu jet s autem do zahraničí?
Samozřejmě můžete. Je potřeba tuto skutečnost nahlásit minimálně 3 pracovní dny předem a písemně do emailu pujcovna@car4way.cz.
My vám na základě žádosti vystavíme povolení k vycestování.
Potřebujeme vždy vědět, kam přesně jedete, protože některé země jsou zakázané naší společností a v některých neplatí české povinné ručení.
Může vozidlo řídit i jiná osoba než nájemce?
Ano, vozidlo může řídit i osoba blízká nájemci. V případě pronájmů vozidel na právnickou osobu se pak jedná o její zaměstnance.
Všeobecné obchodní podmínky nájemní smlouvy
Ke stažení ZDE
Co vše je zahrnuto v ceně?
Cena pronájmu zahrnuje:
Jaká je doba pronájmu auta?
OSOBNÍ + ELEKTRO VOZY
8 - 15 dnů: 100 km/den
16 - 29 dnů: 100 km/den
30+: více než 30 dní, 3 000 km
UŽITKOVÉ VOZY
8 - 15 dnů: 250 km/den
16 - 29 dnů: 200 km/den
30+: více než 30 dní, 150 km/den
Nevybrali jste si? Kontaktujte nás na pujcovna@car4way.cz a my Vám připravíme individuální nabídku.
Jak jsou auta pojištěná?
Každé auto je pojištěné havarijním pojištěním 10% se spoluúčastí min. 10 000 Kč. Spoluúčast se vztahuje ke každé pojistné události zvlášť. Součástí je i pojištění obvodových skel. Pojistné podmínky k nahlédnutí zde.
Pokud nejsem viníkem nehody, platím za poškození?
Samozřejmě ne, úhrada jde z povinného ručení viníka nehody. V tomto případě určitě volejte Policii ČR, protože to není Vaše vozidlo. Sepište Záznam o dopravní nehodě – nezapomeňte tam poznamenat, že nejste viníkem dopravní nehody a podepište to.
Protokol od Policie musí být společně s kopií řidičského průkazu zaslán na pujcovna@car4way.cz.
Kde se auto vyzvedne a kde se vrací?
Auto si vyzvedáváte a vracíte na vámi preferované pobočce (pokud je tam vůz v nabídce).
Můžete si vybrat z 2 poboček CAR4WAY v Praze a 1 pobočky v Brně, Českých Budějovicích, Pardubicích a Teplicích:
CAR4WAY Praha: Kolbenova 891/37a, 198 00 Praha 9
CAR4WAY Letiště: Aviatická 10, Parking "C", 161 00 Praha 6
CAR4WAY Brno: Hněvkovského 603/81, Louda Auto SEAT, 617 00 Brno
CAR4WAY České Budějovice: U Staré trati 1733/5, 370 11 České Budějovice
CAR4WAY Pardubice: Hradecká 555, 530 09 Pardubice
CAR4WAY Teplice: Dvořákova 83, 417 42 Teplice
Po předchozí domluvě je možné vozidlo přistavit na vámi zvolenou adresu. Tato služba je však zpoplatněna viz náš aktuální ceník.
Mají auta v autopůjčovně dálniční známky?
Ano, všechna auta v autopůjčovně jsou vybavena českou dálniční známkou.
Na jak dlouho si mohu auto půjčit?
Auto si můžete půjčit podle tarifů, které nabízíme. Pokud jste tam nenašli to, co potřebujete, neváhejte se na nás obrátit pujcovna@car4way.cz. Tyto žádosti řešíme individuálně.
Seznam servisů
Ke stažení ZDE
V jakém stavu mám auto vrátit?
V tom nejlepším. Je potřeba vrátit auto čisté, uklizené a s plnou nádrží.
Lze auto vrátit na jiném místě než na pobočce CAR4WAY?
Ano, ale tato služba je zpoplatněná.
Kodex opotřebení
Ke stažení ZDE
Co je operativní leasing od CAR4WAY?
Je to dlouhodobá forma pronájmu auta. Vozidlo je ve vlastnictví CAR4WAY. Můžete si vybrat z několika variant operativního leasingu.
Koukneme se do hloubky
Ještě než začnete vybírat vůz a služby, které vám budou nejlépe vyhovovat, zhodnotíme spolu s Vámi aktuální stav vašeho vozového parku. Tím pádem budeme moci lépe navrhnout, jaké řešení je pro Vás to ideální
Vyberte si svůj vůz a služby
Vyberte si z našich balíčků, nebo si službu i vůz nakonfigurujte podle svých představ a potřeb. Náš obchodní tým Vám pomůže najít tu nejlepší variantu mobility pro vaši firmu.
Papírování nechte na nás
Dlouhý výběr auta a srovnávání cenových nabídek nechte na nás. Postaráme se o to, aby Váš vůz byl k dispozici co nejdříve. O administrativu se kompletně postaráme my
A teď už jen vyrazit
Vše je připraveno a teď už Vám nic nebrání vyrazit. V případě nehody, nebo poruchy Vás na holičkách nenecháme. K dispozici Vám je služba CAR4WAY asistence, a to 24/7.
Až nastane ten pravý čas, zase se ozveme
Až se začne blížit konec vašeho operativního leasingu, dáme vám včas vědět. Opět vše společně zhodnotíme a navrhneme ideální řešení.
Zajištěná mobilita
Operativní leasing zajistí mobilitu dle vašich potřeb
Neplaťte víc, než musíte
S operativním leasingem platíte pouze opotřebení vozidla a zvolené služby. Nemusíte splácet celkovou cenu vozu
Uplatněte daňové výhody
Splátka operativního leasingu je nákladovou, 100% daňově uznatelnou položkou.
Mějte cash-flow v rovnováze
Mějte cash-flow v rovnováze
Starosti s koupí a prodejem vozů nechte na nás
Zajistíme vám pravidelnou obměnu vozového parku. Odpadnou vám starosti s výběrem nového a prodejem ojetého vozu.
Administrativu za vás vyřídíme
S papírováním ohledně vozového parku vám rádi pomůžeme.
Co všechno obsahuje CAR4WAY ASISTENCE?
Máme pro Vás službu silniční asistence 365 dní v roce 24 hodin denně. Nárok na bezplatné čerpání této služby máte, když je ve Smlouvě o operativním leasingu uvedena služba CAR4WAY ASISTENCE. Součástí této služby je mimo jiné náhradní vozidlo zdarma, repatriace poškozeného vozidla a posádky, ubytování posádky atd.
Tuto linku obsluhují vyškolení operátoři a poskytnou Vám pomoc v ČR i v zahraničí.
Jaké je telefonní číslo CAR4WAY ASISTENCE?
+420 261 104 573 – nonstop 24 hodinový klientský servis v ČR i v zahraničí
Jak postupovat v případě potřeby CAR4WAY ASISTENCE?
Zavolejte na telefonní číslo +420 261 104 573. Operátorovi nahlaste:
Jaké typy CAR4WAY ASISTENCE jsou?
Na jakou skladbu služeb máte nárok se dozvíte ve Smlouvě o operativním leasingu a v Rodném listě auta, který je vložen v Driver setu.
Můžu si pronajmout více aut?
Ano, můžete.
Je možné vzít si operák i když nejsem právnická osoba?
Ano.
Jak jsou auta na operativní leasing pojištěná?
Auta mají povinné ručení i havarijní pojištění. Vzniklá škoda se bude platit podle podmínek uvedených ve Smlouvě. Výše spoluúčasti je dojednána individuálně se zákazníkem. Pojistné podmínky:
Generali Česká Pojišťovna
ČPP
ČPP informační dokument
Je možné mít auto polepené vlastní reklamou?
Ano, je to možné. Ale při vracení auta, musí být auto čisté a bez známek předchozího polepu.
Jaké doklady jsou potřeba pro uzavření smlouvy na operativní leasing?
Podnikatel:
Pokud jste podnikatel, tak od Vás budeme potřebovat doložit:
Nepodnikatel:
Stačí si připravit pouze doklad totožnosti. Potvrzení od zaměstnavatele o trvalém příjmu ze zaměstnání, tyto doklady lze nahradit 4 po sobě jdoucími výpisy z Vašeho účtu.
Za jak dlouho budu mít auto?
Pokud máme Vámi vybrané auto skladem, tak ho můžete mít do 7 dnů od podepsání smlouvy. Pokud auto objednáváme do výroby, tak záleží na značce a modelu auta.
Je možné si auto dopředu prohlédnout?
Pokud je auto na skladě, tak se na něj samozřejmě můžete podívat na jedné z 12 poboček Louda auto nebo můžete navštívit moderní autosalon operativního leasingu CAR4WAY v Praze.
Mám jako zákazník v držení velký technický průkaz?
Mám jako zákazník v držení velký technický průkaz?
Mohu jet s autem do zahraničí?
Ano, součástí každého Driver setu je i povolení k výjezdu do zahraničí.
Potřebuji si auto nechat opravit v zahraničí
Pokud je nutné opravit auto, např. z důvodu minimalizace následných škod, kontaktujte nejprve CAR4WAY ASISTENCI. Po dohodě zavezte auto do nejbližšího autorizovaného servisu. Pokud budete nuceni vynaložit vlastní finanční prostředky, dbejte prosím na to, aby Vám byly předány originály zakázkového listu a daňového dokladu. Na daňovém dokladu musí být v kolonce odběratel uvedena společnost CAR4WAY, včetně platného IČ a DIČ.
Odcizení auta v zahraničí
Bez odkladů kontaktujte místní Policii a sepište s nimi protokol. Následně informujte CAR4WAY ASISTENCI. Nárok na repatriaci do ČR máte sjednanou v rámci pojištění KASKO.
Pojistná událost v zahraničí
Havarijní pojištění a pojištění odpovědnosti za škody způsobené dopravním prostředkem platí po celé Evropě, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak. Před cestou si raději zkontrolujte územní platnost na Zelené kartě. Pokud dojde k pojistné události, zavolejte vždy místní Policii a nechte sepsat protokol. Pokud protokolu v místním jazyce nerozumíte, připojte ke svému podpisu tento text: „Nerozumím uvedenému textu.“. Nezapomeňte si pořídit kopii protokolu.
Co mám dělat, když v průběhu smlouvy zjistím, že najedu více km, než mám ve smlouvě?
Kontaktujete nás a po dohodě s kompetentní osobou můžeme smlouvu upravit.
Jak mám postupovat, když jsem účastníkem nehody s autem na operativní leasing?
Raději vždy volejte Policii ČR. Vždy je nutné sepsat „Záznam o dopravní nehodě“, tento formulář najdete v Driver setu vozu.
Kdo hlásí pojistnou událost na pojišťovnu?
Škodu na pojišťovnu hlásí CAR4WAY. Na Vás je naskenovat Protokol o šetření Policie a Záznam o dopravní nehodě. Tyto dokumenty nám prosím zašlete na pojistneudalosti@car4way.cz. Dále s těmito dokumenty zašlete kopii řidičského průkazu osoby, která v době vzniku pojistné události auto řídila. V emailu nezapomeňte připsat přibližný rozsah poškození a smluvní servis, kam jste vozidlo odvezli nebo kam bylo odtaženo.
Co mám dělat v případě krádeže auta?
Bez prodlení tuto skutečnost nahlaste na Policii a nechte to protokolárně vyšetřit. Zajistěte si kopii protokolu nebo jednací číslo a oddělení Policie, které událost řeší. V poslední řadě nás kontaktujte a zašlete protokol nebo údaje o šetření.
Jak mám postupovat v případě ztráty tankovací karty?
Tuto skutečnost nám neprodleně nahlaste. Nezapomeňte nám nahlásit SPZ auta a číslo smlouvy.
Kam mám jezdit s autem na servis nebo do pneuservisu?
Seznam smluvních servisů a pneuservisů naleznete v Driver setu, který obdržíte při předání auta. Termín prohlídky nebo opravy si domlouváte sami přímo s Vámi vybraným servisem. Smluvní servis vždy informujte, že je auto v majetku CAR4WAY. Pokud máte sjednanou službu SERVIS, tak jsou náklady fakturovány na CAR4WAY. Náklady mimo sjednaný rozsah služby jdou za Vámi.
Co mám dělat v případě, že auto má závadu?
Záleží na druhu závady, v případě, že v autě na přístrojové desce svítí ikonka závady červeně okamžitě odstavte vozidlo a zavolejte asistenční službu.
Mohu si na autě udělat dodatečné montáže příslušenství?
Je to možné, pouze v případě, že máte k tomu písemné oprávnění od CAR4WAY. Jinak nelze provádět jakékoliv zásahy na autě, montáže příslušenství a neoriginálních předmětu.
V jakých intervalech mám auto dávat na servisní prohlídku?
Nájemce je povinen sledovat hlášení servisního intervalu, je-li jím auto vybaveno. Jinak je povinen dodržovat interval stanovení výrobcem auta.
Mám nárok na náhradní auto v době běžné servisní prohlídky?
Zdarma pouze v případě, že tuto službu máte uvedenou v kalkulaci operativního leasingu.
Pokud smluvní servis náhradním autem disponuje, připraví Vám ho v domluveném termínu. Tato služba může být zpoplatněná.
Mám nárok na náhradní auto v době, kdy mám auto nepojízdné?
Zdarma pouze v případě, že tuto službu máte uvedenou v kalkulaci operativního leasingu. V trámci asistenční služby máte nárok na náhradní vozidlo dle zvoleného programu (5 nebo 10 dní).
Kdo domlouvá termín přezutí pneumatik?
Termín si domlouváte vy s vybraným smluvním partnerem, jejihž seznam najdete v Driver setu. Veškeré servisní práce včetně nákupu pneumatik musí být realizovány výhradně u smluvních partnerů.
Kde servisovat a přezouvat?
Pobočky Louda Auto
https://louda.cz/servis
Není ve Vašem místě Louda Auto?
Využijte širokou siť LKQ
https://www.lkq.cz/LKQServices
Pro pneu servis můžete využít síť Best Drive
https://www.bestdrive.cz/shop.html/pobocky
Je možné si auto po skončení smlouvy odkoupit?
Pokud máte zájem, kontaktujte Vaší kontaktní osobu CAR4WAY.
Kam mám auto po skončení smlouvy vrátit?
Auto se vrací na místo, které bylo dohodnuto při převzetí auta. Nejčastěji to bývá sídlo firmy CAR4WAY, případně některá z poboček Louda auto. O blížícím se termínu konce Vaší leasingové smlouvy Vás budeme včas informovat.
Jak probíhá vrácení auta?
S blížícím se termínem skončení smlouvy si sjednejte termín a čas na vrácení auta s pověřenou osobou z CAR4WAY. Sjednejte si tuto schůzku s dostatečným předstihem, abychom mohli zaručit, že se Vám pověřená osoba bude moct věnovat v daném termínu. Ve sjednaný čas přistavte vozidlo na sjednané místo. Pověřená osoba s Vámi sepíše protokol o vrácení vozidla, kam budou zaznamenány údaje o vozidle a jeho stav. Dle potřeby bude zhotovena i fotodokumentace.
Co si připravit při vrácení auta?
Jak je posuzován stav auta při jeho vracení?
Auta jsou vyhodnocována na základě Kodexu opotřebení, který je součástí Driver setu každého auta.
Jak využít službu Letiště?
Pokud se potřebujete dostat na letiště nebo z letiště pohodlně a rychle, tak je nejlepší jet s CAR4WAY. Vyberte si jakékoliv auto z veřejného carsharingu v Praze.
V budově Parking C – RENT A CAR je nutno zápůjčku ukončit a zpět nelze jet stejným vozem.
Jak rezervovat auto?
Auto rezervujete standardně. Pokud s ním chcete jet na letiště Václava Havla, musí být z volného carsharingu v Praze. Dále nelze jet na letiště autem, které je v komunitním režimu.
Kde na letišti zaparkovat?
Auto zaparkujete v přízemí v budově Parking C - RENT A CAR. Budova se nachází hned naproti Terminálu 1.
Jak vyjet z letiště?
Auto si rezervujte. Rezervaci můžete udělat maximálně 60 minut dopředu. Rezervované auto naleznete v budově Parking C - RENT A CAR, která se nachází naproti Terminálu 1. Při vstupu do budovy uvidíte na pravé straně výtah. Ten použijte a jeďte do 2. patra - VIP PARKING. Od výtahu se vydáte doprava přímo u výjezdu najdete připravená auta CAR4WAY. Při výjezdu použijte výjezdový lístek, který je připravený v každém autě.
Jak použít výjezdový lístek?
V každém autě naleznete na palubové desce připravený papírový výjezdový lístek. Který použijete 2x. Nejdříve u parkovací závory v patře, kam lístek vložíte a zase si ho vezmete zpátky. Podruhé parkovací lístek použijete v přízemí, kde ho už vhodíte do automatu, který Vám otevře závoru.
Je možné se na letišti registrovat do carsharingu?
Ano, na letišti se můžete registrovat na místě nebo online. Jakmile bude registrace schválená můžete ihned odjet.
Na naší pobočce se také dozvíte všechny informace o carsharingu a jak ho používat. Pobočku naleznete v přízemí budovy Parking C - RENT A CAR, která je naproti Terminálu 1.
Lze odjet stejným autem, kterým jsem přijel/a?
Ne. V budově Parking C – RENT A CAR je nutno zápůjčku ukončit a zpět nelze jet stejným vozem. Auto k odjezdu si znovu musíte rezervovat a to maximálně 30 minut dopředu.
Jakým autem lze jet na letiště?
Auto musí být z volného carsharingu Praha. Dále nelze jet na letiště autem, které je v komunitním režimu.